Pour toi je ferai bataille

And Now for Something Completely Different

Franska kortfilmer är normalt inget ämne för denna blogg men ”Pour toi je ferai bataille” (Jag vill kämpa för dig) Är en film av regissören Rachel Lang och har inte mej veterligen gjorts i rekryteringssyfte. Handling: Ana är efter att hennes pojkvän svikit henne osäker på vart hon ska ta vägen i livet. Lösningen blir att gå med i armén där hon får ordning på livet och känner gemenskap.

Jag vet inte vad Rachel Lang har för mening med filmen men jag tar upp den på denna blogg då jag tycker att den ger ett bra rekryteringsbudskap. Filmen är ca 21 minuter och har Engelsk text

Sången dom sjunger är Chant des Commandos och i slutet hör man sången le volontaire som jag tror Regissören har hämtat inspiration ifrån.

Kommentera

